ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Το όραμα του Χρίστου Τσίγκη για τον Δήμο Στροβόλου
Το όραμά του για τον Στρόβολο καταθέτει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Π» ο υποψήφιος για τη δημαρχία του συγκεκριμένου δήμου Χρίστος Τσίγκης, λέγοντας ότι στοχεύει στην έκδοση των αδειών οικοδομής σε 3 μήνες για όσο μεταβατικό στάδιο υπάρχουν οι άδειες στους δήμους. «Μέσα στις πρώτες μας προτεραιότητες», προσθέτει, «θα είναι η δημιουργία ενεργειακής κοινότητας προς όφελος των πολλών και των ανθρώπων που διαμένουν σε διαμερίσματα και δεν έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν οικιακά φωτοβολταϊκά – net metering». Σκοπός μας, συνεχίζει, «είναι να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε το διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα κατά περίπου €3.000 τον χρόνο, αφού θα αφορά καθαρά εξοικονόμηση για την καταβολή ηλεκτρισμού».
Ποιο είναι το όραμά σας για τον Δήμο Στροβόλου;
Οραματιζόμαστε έναν διαφορετικό Δήμο Στροβόλου, σαφέστατα πολύ πιο βελτιωμένο συγκριτικά με τα σημερινά δεδομένα. Αναφέρομαι σε έναν ολοκληρωμένο και σωστό στρατηγικό σχεδιασμό, χωρισμένο σε τρεις κατηγορίες. Τις άμεσες, τις μεσοπρόθεσμες και τις μακροπρόθεσμες πρακτικές και λύσεις, όπου για όλα θα υπάρχει διαφάνεια και λογοδοσία. Στόχος μας θα είναι η πρόοδος του δήμου. Το πώς δηλαδή θέλουμε τον δήμο στο μέλλον και πώς θέλουμε τον δήμο για τις μεταγενέστερες γενιές. Ο Στρόβολος πρέπει να μετεξελιχθεί σε έναν σύγχρονο, έξυπνο και πράσινο δήμο. Ήρθε η ώρα να δώσουμε χαρακτήρα και ταυτότητα στον Δήμο Στροβόλου.
Τι θεωρείτε ότι λείπει σήμερα από τον Δήμο Στροβόλου;
Έχουν γίνει διάφορα, όμως για εμάς δεν είναι αρκετά. Δεν είναι αυτά που ανέμεναν οι δημότες και οι εργαζόμενοι στον Στρόβολο. Ειδικότερα, θα επικεντρωθούμε σε κάποιους βασικούς άξονες που αφορούν την άμεση εξυπηρέτηση και ανταπόκριση του δημότη σε κάθε επίπεδο, όπως η έκδοση αδειών οικοδομής σε 3 μήνες για όσο μεταβατικό στάδιο υπάρχουν οι άδειες οικοδομής στους δήμους, πρόγραμμα καθαριότητας με συνεχή εποπτεία, έλεγχο και ποινές στους παραβάτες, συμμετοχική δημοκρατία που θα αφουγκράζεται την κοινωνία περισσότερο, αξιοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών κονδυλίων, συμμετοχή σε προγράμματα με σκοπό τις φθηνότερες χρεώσεις των υπηρεσιών μας προς τους δημότες, βελτίωση των υποδομών και τεχνική αναβάθμιση των σημείων αναφοράς και των εμπορικών αρτηριών όπως είναι η Σταυρού και η Τσερίου. Επίσης, ανάπλαση του παλαιού πυρήνα Στροβόλου, σύστημα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των δημοτών, όχι μόνο για την καταβολή τελών αλλά και για την παρακολούθηση του πραγματικού χρόνου της έκδοσης αδειών, των κατασκευαστικών εργασιών του δήμου και άλλα πολλά τα οποία θα περιλαμβάνονται στο αναλυτικό μας πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό του δήμου.
Ποια σημαντικά έργα υποδομής εκκρεμούν σήμερα στον Στρόβολο και πώς μπορεί να επιλυθεί το πρόβλημα της μεγάλης καθυστέρησης στην υλοποίηση έργων όπως η ανακατασκευή της λεωφόρου Τσερίου;
Θα σας πω τι έπρεπε κατά την άποψή μου να ξεκινούσε και να ολοκληρωνόταν σταδιακά αυτά τα επτά χρόνια διακυβέρνησης του δήμου. Θα έπρεπε με στρατηγικό πλάνο και τεχνοκρατική επιχειρηματολογία να εξαιρεθεί το γεφύρι παρά το δημαρχείο Στροβόλου από την ευρύτερη κατασκευή της Αλεξανδρουπόλεως και να κατασκευαστεί ήδη. Επίσης, θα έπρεπε να ξεκινήσει η λεωφόρος Τσερίου και στην κατασκευή να προβούν σε αλλαγές κατόπιν τεχνοκρατικών επιχειρημάτων, κυρίως για το θέμα της νησίδας αλλά και των ευρύτερων αναφορών ως η παρουσίαση που έγινε από τους ειδικούς συμβούλους στο δημαρχείο στις 19/07/19, στα πρότυπα των λεωφόρων Κυρηνείας και 28ης Οκτωβρίου, κερδίζοντας συνάμα ποδηλατόδρομους, τοπιοτέχνηση, έργα διαχείρισης όμβριων υδάτων και άλλα αντισταθμιστικά οφέλη όπως έγινε στις λεωφόρους Αγλαντζιάς, Αμμοχώστου και Λάρνακος στον Δήμο Αγλαντζιάς. Ακόμα, θα έπρεπε να εφαρμόζονταν νωρίτερα τα σχέδια της ανάπλασης του παλαιού πυρήνα Στροβόλου επί της τελευταίας δημαρχίας Ηλιοφώτου (2007-2012). Είχε γίνει προκαταρκτικός σχεδιασμός τότε και υπήρχε η έντονη αντίδραση της Εκκλησιαστικής Επιτροπής Χρυσελεούσας και της ΣΠΕ Στροβόλου. Για να μην χαθεί έστω η αρχική φάση του έργου έπρεπε να γίνει αρχικό/προκαταρκτικό σχέδιο για τη διαμόρφωση της τότε προτεινόμενης πλατείας Στροβόλου παρά το δημαρχείο στο γεφύρι της Αγίας Μαρίνας. Αντί αυτού, ακυρώθηκαν τα πάντα και έγινε νέος σχεδιασμός ο οποίος ολοκληρώθηκε σε επίπεδο αρχιτεκτονικού διαγωνισμού τον Νοέμβριο του 2016, με επιπλέον χρήματα που καταβλήθηκαν από το δημοτικό ταμείο, ενώ θα μπορούσαν να ξεκινήσουν κατασκευαστικά για την πρώτη φάση μέσα του 2021. Κατά την άποψή μου ο προηγούμενος σχεδιασμός είναι πολύ καλύτερος και πιο υλοποιήσιμος από τον σημερινό. Επιπρόσθετα, θα έπρεπε μέσα στις προτεραιότητες της άσκησης πίεσης του δήμου να είναι η Αργυρουπόλεως και η Ιπποκράτους, που καταλήγει σήμερα σε έναν αδιέξοδο δρόμο στον εσωτερικό κυκλικό κόμβο της περιοχής του ΓΣΠ, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται χιλιάδες κάτοικοι, και όχι μόνο, των γύρω περιοχών. Θα έπρεπε να άρχιζε ήδη η βελτίωση της κατασκευής της οδού Ιφιγενείας και η αναβάθμιση κι άλλων εμπορικών αρτηριών όπως η Σταυρού, η Αρμενίας, οι λεωφόροι Αθαλάσσας και Ι. Χατζηιωσήφ. Και δεν είμαι βέβαιος αν υπάρχει ολοκληρωμένο πλάνο στον Δήμο Στροβόλου για ενεργή συμμετοχή στην προγραμματική περίοδο των συγχρηματοδοτούμενων έργων 2021-2027.
Έχετε κάποιο σχέδιο για την αναζωογόνηση του παλαιού πυρήνα Στροβόλου;
Υπάρχει διαγωνισμός και διαδικασίες σε εξέλιξη. Θα εγκύψουμε σε αυτό, θα αναβαθμίσουμε σημεία όπου χρειάζεται, θέλουμε να φτιάξουμε παλαιό πυρήνα στα πρότυπα της Ευρώπης, όπου ο ίδιος ο πυρήνας με τις ρυθμίσεις του καθορίζει την τάξη, τη νομιμότητα, την ταχύτητα και τον σεβασμό σε πεζούς και ΑμεΑ. Αυτό που κατάφεραν περίπου στη Στασικράτους/Λευκωσία, Ερμού/Λάρνακα, στην Πάφο κ.λπ. Παράλληλα, θα δώσουμε οικονομικά κίνητρα και πολεοδομικές διευκολύνσεις για προσέλκυση νέων επενδύσεων στον παλαιό πυρήνα.
Υπάρχουν προοπτικές αειφόρου ανάπτυξης του δήμου με εναλλακτικές πηγές ενέργειας;
Ασφαλώς. Το ένα κομμάτι θα αφορά την αυτοκατανάλωση του δήμου ως οργανισμού δημόσιου δικαίου και το άλλο θα αφορά τους δημότες. Μέσα στις πρώτες μας προτεραιότητες θα είναι η δημιουργία ενεργειακής κοινότητας προς όφελος των πολλών και των ανθρώπων που διαμένουν σε διαμερίσματα και δεν έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν οικιακά φωτοβολταϊκά – net metering. Σκοπός μας είναι να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε το διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα κατά περίπου €3.000 τον χρόνο, αφού θα αφορά καθαρά εξοικονόμηση για την καταβολή ηλεκτρισμού.
Κατά την εξαγγελία της υποψηφιότητάς σας, είχατε αναφερθεί στον εκσυγχρονισμό και τη μείωση του κόστους των υπηρεσιών. Δώστε μας μερικά παραδείγματα.
Θα επαναξιολογήσουμε τα τέλη αποκομιδής σκυβάλων. Έχουμε την άποψη ότι είναι υψηλά. Πάντα αυξάνονται, ποτέ δεν μειώνονται και αυτό το θεωρώ άδικο για τους πολίτες. Θα δούμε σοβαρά τα θέματα ανακύκλωσης, όπου πέραν της περιβαλλοντικής συνείδησης και κουλτούρας θα εξετάσουμε πώς οι δημότες από την ανακύκλωση θα κερδίζουν πραγματική διάφορα/εξοικονόμηση στην τσέπη τους. Όταν συμμετέχει δημότης σε αυτό πρέπει να έχει χειροπιαστό όφελος.
Έχετε σχέδια για δημιουργία νέων υπηρεσιών από τον δήμο προς τους δημότες;
Ναι. Θα δουλεύουμε στα πρότυπα ευρωπαϊκών δημόσιων οργανισμών.
- Δημιουργία θέσης εσωτερικού ελεγκτή, που θα υπάγεται και θα λογοδοτεί απευθείας στο δημοτικό συμβούλιο και όχι στον δήμαρχο.
- Δημιουργία Νομικού Τμήματος.
- Δημιουργία Γραφείου Δημόσιων Συμβάσεων.
- Δημιουργία Γραφείου Έρευνας και Ανάπτυξης για αξιοποίηση και άντληση ευρωπαϊκών και εθνικών κονδυλίων και προγραμμάτων.
- Δημιουργία γραφείου Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων.
- Δημιουργία γραφείου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Υπάρχουν ευρωπαϊκά κονδύλια για δήμους που δεν αξιοποιούνται σήμερα;
Ναι, υπάρχουν. Γνωρίζουμε τις διαδικασίες. Θα είμαστε εκεί με αιτήματα και επιχειρηματολογία για τον τόπο μας και μπορούμε να πείσουμε για έργα υποδομής και ανάπτυξης. Δεν υστερούμε από άλλες πόλεις της ΕΕ που άντλησαν τέτοια κονδύλια. Αντίθετα, θεωρώ πως ο Στρόβολος προφέρεται για να διεκδικήσει όλα αυτά. Σημειώνω ότι ο Στρόβολος δεν άντλησε κανένα ευρωπαϊκό κονδύλι την πενταετία 2012-2017 για έργα υποδομής και βρέθηκε εκτός, ενώ οι μητροπολιτικοί δήμοι άντλησαν περίπου €200 εκατ. Από την άλλη, ο Δήμος Στροβόλου δεν ωρίμασε έργα υποδομής για να μπορεί με αξιώσεις να απαιτεί από την κυβέρνηση τη δική της συμβολή. Δεν πιστεύω ότι κάποιο αρμόδιο Τμήμα της Δημοκρατίας (π.χ. Πολεοδομίας, Δημόσια Έργα, Περιβάλλοντος κ.λπ.) καταδιώκει ή εκδικείται κανέναν δήμο, όμως από την άλλη αναμένει τους δήμους να είναι συνδιαμορφωτές για το καλό της πολιτείας, φτάνει να υπάρχουν λογικά επιχειρήματα, όχι μόνο άρνηση και λαϊκισμός.
Θα μπορούσε με κάποιον τρόπο ο Στρόβολος να ενταχθεί δυναμικά στον τουριστικό χάρτη της Κύπρου;
Δεν είμαστε παραθαλάσσιος δήμος υπό την τυποποιημένη εικόνα του τουριστικού προορισμού, όμως μπορούμε να χτίσουμε σταδιακά κάτι που πραγματικά θα αγγίξει τον πολιτισμό, την τεχνολογία, να δώσουμε κίνητρα για τον συνεδριακό, τον επιχειρηματικό, τον ιατρικό και τον εκπαιδευτικό τουρισμό. Να διεκδικήσουμε υψηλότερους συντελεστές στις εμπορικές αρτηρίες, να γίνουμε ελκυστικός δήμος για δραστηριότητα σε όλα αυτά. Να δώσουμε κίνητρα και να λύσουμε θέματα όπως αυτό της προσιτής στέγασης, με τη δημιουργία νέων ποιοτικών κατοικιών και φοιτητικών εστιών, με φθηνό και υψηλό συντελεστή, το παράδειγμα περίπου των προσιτών εργατικών κατοικιών του Λονδίνου.
Πηγή: Politis
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Μεταξύ Άγκυρας και Τουρκοκυπρίων: Ο Έρχιουρμαν χάνει την πολιτική ισορροπία
Σε έντονο πολιτικό κλοιό πιέσεων βρίσκεται ο κατοχικός ηγέτης, Τουφάν Έρχιουρμαν. Από τη μία πλευρά δέχεται επικρίσεις από πρώην συνεργάτες του στο Ρεπουμπλικανικό Τουρκικό Κόμμα, αλλά και από ψηφοφόρους που τον είχαν στηρίξει για τις θέσεις του στο Κυπριακό και οι οποίοι πλέον διαπιστώνουν ότι ακολουθεί πολιτική που προσομοιάζει με εκείνη των πολιτικών του αντιπάλων.
Από την άλλη πλευρά, η Τουρκία, παρότι δεν φαίνεται να έχει παράπονα από τη συνεργασία μαζί του, δεν δείχνει να του έχει πλήρη εμπιστοσύνη, κάτι που αποτυπώνεται σε διάφορες κινήσεις της. Στην πράξη, η Άγκυρα φαίνεται να τον παρακάμπτει, να μην τον ενημερώνει και να μην τον λαμβάνει ουσιαστικά υπόψη στις συζητήσεις που αφορούν το Κυπριακό. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, το αντιλαμβάνεται και ο ίδιος ο κ. Έρχιουρμαν, ο οποίος εκφράζει τη δυσαρέσκειά του.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι εκάστοτε εγκάθετοι της Άγκυρας διαθέτουν περιορισμένα περιθώρια αυτόνομης δράσης. Στο παρελθόν, ο μόνος που επιχείρησε, έστω και σε μία περίπτωση, να διατυπώσει διαφορετικές θέσεις προκαλώντας την αντίδραση του Τούρκου Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν, ήταν ο Μουσταφά Ακιντζί. Στην ουσία, ο Τουφάν Έρχιουρμαν, τον οποίο ούτε οι ξένοι συνομιλητές του θεωρούν ότι μπορεί να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο ή να ασκήσει επιρροή, δεν εκφράζει διαφορετικές απόψεις από εκείνες που προωθεί η Άγκυρα.
Ο Έρχιουρμαν επιλέγει να κινείται πίσω από γενικές και αόριστες διατυπώσεις. Αποφεύγει να τοποθετηθεί ξεκάθαρα για τη μορφή λύσης του Κυπριακού, επαναλαμβάνοντας ότι εκείνο που έχει σημασία είναι το περιεχόμενο της λύσης και όχι η ονομασία της. Η στάση αυτή θεωρείται συνειδητή επιλογή, καθώς επιδιώκει να αποφύγει τόσο τις αντιδράσεις στο εσωτερικό της τουρκοκυπριακής κοινότητας όσο και τις αντιδράσεις από την Τουρκία. Σε πρόσφατες τηλεοπτικές εμφανίσεις του, αναφέρθηκε στη θέση της Τουρκίας περί «κυριαρχικής ισότητας» και «ίσου διεθνούς καθεστώτος». Όπως δήλωσε, «πρόκειται για ένα εννοιολογικό πλαίσιο που τέθηκε μετά το Κραν Μοντανά, το περιεχόμενο του οποίου, ωστόσο, δεν έχει συζητηθεί ή συμπληρωθεί επαρκώς μέχρι σήμερα». Με αυτή τη διατύπωση, αποφεύγει να απορρίψει τους όρους που προωθεί η Άγκυρα, τους οποίους είχε υιοθετήσει με ιδιαίτερη ένταση και ο Ερσίν Τατάρ και οι οποίοι παραπέμπουν σε λύση δύο κρατών.
Τουρκία, Έρχιουρμαν και ψευδοκράτος
Η τουρκική πλευρά συνεχίζει να κινείται στη λογική μιας χωριστής αυτόνομης περιοχής στα κατεχόμενα και μιας μορφής συγκυριαρχίας σε διάφορες πτυχές της λειτουργίας του κράτους. Μέσα από συνομοσπονδιακές προσεγγίσεις, εγείρει ζητήματα συνδιαχείρισης, όπως αυτό του φυσικού αερίου, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι μια τέτοια συνεργασία μπορεί να ξεκινήσει ακόμη και χωρίς συνολική λύση του Κυπριακού.
Είναι σαφές ότι η Άγκυρα διατηρεί στενότερα κανάλια επικοινωνίας με την ψευδοκυβέρνηση, την οποία και στηρίζει ενεργά. Σε καμία περίπτωση δεν φαίνεται να επιθυμεί η σημερινή «αντιπολίτευση», δηλαδή το Ρεπουμπλικανικό Τουρκικό Κόμμα, να αναλάβει την ηγεσία του κατοχικού καθεστώτος, προκρίνοντας αντ’ αυτού μια κατάσταση πολιτικής ισορροπίας. Παράλληλα, είναι εμφανές ότι η προώθηση μεγάλων έργων υποδομής από την Τουρκία στα κατεχόμενα συνδέεται και με την ενίσχυση της ψευδοκυβέρνησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η «συμφωνία» που αναμένεται να υπογραφεί την 1η Ιουλίου για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Τουρκία προς τις κατεχόμενες περιοχές. Στο πλαίσιο αυτό, τα κατεχόμενα αναμένεται να επισκεφθεί ο Αντιπρόεδρος της Τουρκίας, Cevdet Yılmaz. Σύμφωνα με τον ψευδοπρωθυπουργό Ουνάλ Ουστέλ, κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2026 θα αρχίσει η πόντιση των αγωγών και θα ξεκινήσει επίσημα η υλοποίηση του έργου, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο έως το 2029.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Νέα εξέλιξη στην υπόθεση Αριστοτέλους – Το Υπουργικό εισηγείται εκ νέου διαθεσιμότητα
Το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε τη Δευτέρα να εισηγηθεί την εκ νέου θέση σε διαθεσιμότητα της Άννας Αριστοτέλους, σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, το Υπουργικό Συμβούλιο, κατά τη διάρκεια έκτακτης συνεδρίας που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας, αποφάσισε να υποβάλει εισήγηση προς την Επιτροπή Δημόσιας Υπηρεσίας (ΕΔΥ), προκειμένου η κ. Αριστοτέλους να τεθεί εκ νέου σε διαθεσιμότητα.
Υπενθυμίζεται ότι το Διοικητικό Δικαστήριο ακύρωσε την προηγούμενη εβδομάδα την απόφαση της ΕΔΥ, βάσει της οποίας η πρώην Διευθύντρια των Κεντρικών Φυλακών, Άννα Αριστοτέλους, είχε τεθεί σε διαθεσιμότητα από τις 5 Δεκεμβρίου 2025 έως την ολοκλήρωση της ποινικής υπόθεσης που εκκρεμεί εις βάρος της και σχετίζεται με έγγραφα των Κεντρικών Φυλακών.
Σύμφωνα με το σκεπτικό του Δικαστηρίου, κατά τον ουσιώδη χρόνο, η αρμόδια αρχή για να εισηγηθεί τη διαθεσιμότητα της αιτήτριας δεν ήταν το Υπουργικό Συμβούλιο αλλά η Προεδρία της Δημοκρατίας, καθώς η κ. Αριστοτέλους εξακολουθούσε να υπηρετεί στην Προεδρία όταν κατατέθηκε η σχετική πρόταση προς την ΕΔΥ.
Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, «στις 28.11.2025 που υπεβλήθη η πρόταση από το Υπουργικό Συμβούλιο, η αιτήτρια εξακολουθούσε να υπηρετεί στην Προεδρία και δεν είχε ακόμα αναλάβει καθήκοντα Γενικού Διευθυντή», ενώ προστίθεται ότι «αρμόδια αρχή, για να εισηγηθεί την διαθεσιμότητα της αιτήτριας, ήταν η Προεδρία της Δημοκρατίας και όχι το Υπουργικό Συμβούλιο».
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τέλος εποχής για τον Κιρ Στάρμερ – Παραιτήθηκε από πρωθυπουργός
Πριν προχωρήσει στην ανακοίνωση της παραίτησής του, ο Κιρ Στάρμερ έκανε έναν απολογισμό της πορείας του στην ηγεσία των Εργατικών, σημειώνοντας ότι παρέλαβε ένα κόμμα «πολιτικά, οικονομικά και ηθικά χρεοκοπημένο». Όπως ανέφερε, πολλοί πίστευαν εκείνη την περίοδο ότι το Εργατικό Κόμμα είχε ολοκληρώσει τον πολιτικό του κύκλο, ωστόσο, όπως υποστήριξε, κατάφερε να αποδείξει το αντίθετο.
Την απόφασή του να παραιτηθεί τόσο από την πρωθυπουργία του Ηνωμένου Βασιλείου όσο και από την ηγεσία του Εργατικού Κόμματος ανακοίνωσε ο Κιρ Στάρμερ, σε δήλωσή του έξω από την Downing Street, σύμφωνα με τη ζωντανή ενημέρωση του BBC.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός ανέφερε ότι το βασικό ερώτημα που τέθηκε ενώπιον του κόμματός του ήταν κατά πόσο ο ίδιος εξακολουθεί να είναι το κατάλληλο πρόσωπο για να ηγηθεί της παράταξης στις επόμενες βουλευτικές εκλογές. Όπως δήλωσε, «άκουσε την απάντηση» που του έδωσε το κόμμα του και την αποδέχεται.
Στη δήλωσή του, ο Στάρμερ υποστήριξε ότι κάθε απόφαση που έλαβε κατά τη διάρκεια της θητείας του είχε ως κύριο γνώμονα το συμφέρον της χώρας, τονίζοντας πως επιδίωξε πάντοτε να θέτει τη Βρετανία πάνω από όλα.
Πριν ανακοινώσει επίσημα την παραίτησή του, έκανε εκ νέου αναφορά στην πορεία του στην ηγεσία των Εργατικών, σημειώνοντας ότι ανέλαβε ένα κόμμα «πολιτικά, οικονομικά και ηθικά χρεοκοπημένο». Όπως είπε, πολλοί θεωρούσαν τότε πως οι Εργατικοί είχαν πολιτικά τελειώσει, ωστόσο ο ίδιος απέδειξε ότι μπορούσαν να επιστρέψουν δυναμικά.
Ο Στάρμερ ανέφερε ακόμη ότι προχώρησε σε ουσιαστικές αλλαγές στο κόμμα, απομακρύνοντας, όπως χαρακτηριστικά είπε, «το δηλητήριο του αντισημιτισμού». Παράλληλα, υποστήριξε ότι συνέβαλε στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στους τομείς της οικονομίας, της άμυνας και της εθνικής ασφάλειας.
Αναφερόμενος στην άνοδό του στην εξουσία, χαρακτήρισε την είσοδό του στην Downing Street το 2024 ως την πιο περήφανη στιγμή της ζωής του. Όπως τόνισε, αποφάσισε να ασχοληθεί με την πολιτική με στόχο να βελτιώσει τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων.
Η ανακοίνωση της παραίτησής του πραγματοποιήθηκε ενώ στην Downing Street είχαν συγκεντρωθεί μέλη της κυβέρνησης και στενοί συνεργάτες του Βρετανού πρωθυπουργού. Σύμφωνα με το BBC, ανάμεσά τους βρισκόταν και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ντέιβιντ Λάμι.
Η εξέλιξη χαρακτηρίζεται από το BBC ως ιδιαίτερα σημαντική για τη βρετανική πολιτική σκηνή, καθώς έρχεται μόλις δύο χρόνια μετά τη σαρωτική εκλογική νίκη των Εργατικών στις βουλευτικές εκλογές του Ιουλίου 2024.
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ4 weeks agoΒουλευτικές εκλογές 2026 – Αναλυτικά αποτελέσματα και κατανομή εδρών
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ6 days agoΠόρισμα καταπέλτης για το “Κράτος-Μαφία” για 15 φυσικά και νομικά πρόσωπα
-
Off the Record1 month agoΟ Φούλης εν όπως τον σκαλαπούνταρο… εδείχτηκεν τους ούλλους!
-
Βουλευτικές Εκλογές 20261 month agoΌσα πρέπει να ξέρετε πριν ψηφίσετε!
-
EKLOGES20264 weeks agoΒουλευτικές Εκλογές 2026 – Ζωντανή Αναμετάδοση Αποτελεσμάτων από το ΡΙΚ
-
Βουλευτικές Εκλογές 20261 month agoΣάλος από πρόταση υποψήφιου του ΕΛΑΜ για παρακολούθηση κομμάτων
-
Βουλευτικές Εκλογές 20261 month agoΤι δεν επιτρέπεται από την Παρασκευή μέχρι την ημέρα των εκλογών
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ7 days agoΜήνυμα ΔΗΠΑ προς Παπαδόπουλο: «Αναμένουμε την πρόσκληση» – Ανοικτοί σε συνεργασία αλλά με όρους
-
ΠΟΛΙΤΙΚΗ1 week agoΠόρισμα «Κράτος Μαφία»: Πρώτα ενημερώνεται ο Αναστασιάδης, μετά η δημοσιοποίηση
-
EKLOGES20261 month agoEKLOGES2026 – H τελική της προεκλογικής περιόδου με χιούμορ! | Παρασκευή 22/05 στις 7μμ






